21 May

My colleague Mats Adamczak analyzed the 4SQ (Foursquare) users on Aland Island and honored I found myself at top. A translated version can be found at http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=sv&tl=en&u=www.mazocialmedia.com&act=url

Mazocialmedia's Blog

Det är betydligt knepigare att få en sammanställning av foursquare användarna än med twitter. Jag har gjort ett försök och jag borde ha täckt in de flesta användarna eftersom jag är foursquere vänner med ganska många ålänningar. Jag har tittat på mina foursquare vänners vänner och visst är det fullt möjligt att det finns små isolerade 4sq vänöar, som jag inte känner till… Jag hoppas att om någon vet med sig att de är aktiva på foursquare och inte hittar sitt namn på listan att de tar kontakt.

Trots att det finns en stor representation av generation Z så har det inte slagit igenom på samma sätt som på twitter listan, för de ligger ganska långt ner på top50 listan. Det man ser tydligt att det är IT sektorn som dominerar ganska totalt i toppskiktet och speciellt hos paf har 4sq ett starkt fäste. Hela 18 personer på paf ryms…

View original post 141 more words

Leave a Reply

